Her er der plads til spørgsmål, opfordringer og gode råd!

16 tanker om “Her er der plads til spørgsmål, opfordringer og gode råd!

1. Til generalforsamlingen d 7 august 2021, var punkt 7, valg til bestyrelsen.
    Der finder bestyrelsen så ud af at der i vedtægterne står at der skal være 2 suppleanter til bestyrelsen. En grundejer meldte sig hurtigt.
    Jeg mener ikke at der kan vælges en suppleant, når det ikke er med i dagsorden.
    Så først til næste generalforsamling kan der vælges en suppleant mere.
    Vibeke Christophersen
    Samsøvej 2

• Da vi på generalforsamlingen konstaterede en uoverensstemmelse mellem vedtægterne og den praksis,
      Foreningen havde ført i en årrække, var vi, Generalforsamlingen (herunder dirigenten), ganske enkelt forpligtet til at rette op på dette.
      Alt andet havde været en grov forsømmelse.
      I vedtægternes § 6 c) står dagsordenens punkter, og den fulde ordlyd af 7) lyder: ”Valg af bestyrelse, revisorer samt
      suppleanter”. Uanset hvordan årets dagsorden affattes er det vedtægternes udgave, der er gældende i sidste instans.

Torben Christensen
      Formand Grundejerforeningen Vestergård

• Hej Torben
        Skal det forståes sådan at den dagsorden der sendes ud, faktisk ikke skal bruges?
        Mvh
        Vibeke

• Hej Vibeke

Naturligvis ikke, men i dette tilfælde, når punket ikke er skrevet rigtigt, er det den dagsorden i vedtægterne, der glæder.
          Jeg kan kun beklage, at indkaldelsen ikke var korrekt udført, men bestyrelsen var ikke bevidst om, at der skulle vælges en suppleant mere.

Vh Torben

• Hej Torben
            Det kunne være der var andre der gerne ville have været suppleant, hvis det evt havde stået i indkaldelsen. De er nu totalt blevet afskåret for at blive valgt, denne gang.

Merete Tunøvej 8

• Bestyrelsen er for min skyld og måske endda for egen overlevelses skyld, velkommen til indkalde til en ekstra ordinær generalforsamling, for at konstituere bestyrelsen som vedtægterne beskriver det. Således vil kan den murren, der tydeligvis findes i dele af foreningen, måske bruges konstruktivt i fællesskabet, snarere end nedbrydende og mytteridannelse.
            Kh Christian
            Læsøvej 5,
            Mig med den afskyelige gadelampe med blåt lys

2. Hej i grundejerforeningen,
    Jeg festligholder min 50 års fødselsdag lørdag d. 14. august 2021 fra kl 14 sammen med ca 40 teltslående gæster. Adressen er Læsøvej 5.
    Vi kommer sikker til at blive lidt højrøstede efter solnedgang, og musikniveauet bliver nok også svært at holde nede inde fra mit uisolerede sommerhus!
    Jeg håber på forståelse fra jer omkringliggende sommerhusejere, der evt vil føle jer forstyrrede af hurlumhejen.
    Alle er meget velkomne til at komme forbi for at drikke et glas eller udtrykke sin bekymring.
    Christian Jütte tlf 2344 1244

• Hej

Jeg har bugseret en drivende jolle tæt på færgens mole tirsdag morgen, mangler nogen sin jolle kontakt 50511131.

3. Flot hjemmeside , det er første gang jeg er inde , vil benytte den meget mere , dejligt at se at man kan kontakte nogen når der sker noget , der kommer sikkert nok en storm senere på året , håber John , vores genbo får fjernet det skæve træ inden da , som står lige for vores ind/udkørsel . Hilsen fra Hanne Sejerøvej 9 .

4. Jeg kan fortælle at vi har skiftet renovationsselskab. Det er M. Larsen der køre nu.
    Da vi ikke fik hentet affald i mandags har jeg haft kontakt med dem.
    Fremover bliver er tømt i lige uger og om tirsdagen.
    Vibeke Christophersen , Samsøvej 2

5. Hej.
    Vores hus læsøvej 7 blev ramt af lynet i sensommeren og brændte. Tak for hjælp, tilbud om hjælp og de mange venlige henvendelser i den forbindelse,

Nu er forsikringssagen slut og der er blevet bestilt et nyt hus. I den forbindelse skal vi have fjernet nogle træstubbe m.v. Kan nogen anbefale et firma?

Vi skal nok give besked når huset er færdigt og holder nok også et åbent hus så interesserede kan komme forbi og se det indvendigt.

Bjarne og Irene

6. Kære Naboer, er der nogen der pt. Befinder sig i / omkring vores perle af en grundejerforening og som kan kort fortælle hvad status er, efter Stormen igår d.10/1-15?

Samt til hvem vi fremsender opdateret kontakt informationer til?

Mvh

Martin & Mathilde, Lyøvej 7.

• Hej Mathilde & Martin
      Fra sædvanligvis velunderrettet kilde (Vibeke) forlyder det, at et træ på Tunøvej er væltet; men det har gode folk fjernet. Havet stod højt under stormen; men har trukket sig tilbage. Skulle der være andet, vil jeg da gerne høre om det og bringe det her på hjemmesiden.
      Med hensyn til opdaterede kontakt informationer:
      Er der tale om adresseændringer o.lign. er det bare at maile
      det til et medlem af Bestyrelsen. Hvis det drejer sig om situationsrapporter fra Odden, vil det være en god idé at få fat i et af foreningens fastboende medlemmer. Der er jo ikke nogen fast ankermand til den funktion.
      De bedste hilsner
      Eilif, Lyøvej 1.

• Tak for de pæne ord.
      Nu er det så op til os, dvs. Grundejerforeningen Vestergårds medlemmer at få det bedste ud af det redskab, vi har fået til rådighed.